onsdag 15 april 2009

Wanted,

Försöker koncentrera mig på mitt kommande prov. Men jag tänker bara på dig. Jag tänker på hur jag funderade när du försvann. Hur jag fantiserade om att du skulle förvinna från vår stad. Att det var det enda som skulle lindra mitt ömmande hjärta. Nu får du inte flytta. Jag ska köpa upp var endaste flygbiljett. Boka varenda tågbiljett. Jag tänker på alla flickor som ska slänga sig om din hals, och jag blir sugen på att slåss. Att bita, riva, slita, kasta, slå, slänga. Alla de där tjejerna som kommer dra sina fingrar genom ditt hår. Det ska bara vara mina nariga fingrar med gnaget nagellack. Bara mina läppar som får leta sig fram på en kropp som bara jag känner. Över toppar och dalar.

Jag ska tapetsera gator och torg med most wanted, att du är min och ingen får röra. Det vore så bra. Det vore så lätt.

Vi är ju oslagbara, vi är ju vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar